Wilde Woorden
Een podium voor spoken word, poëzie en storytelling

Spoken word evenementen in Amsterdam

Sinds 2020 geeft Wilde Woorden taalkunstenaars een podium voor hun verhalen. Terwijl lock-downs de kunstsector tot stilte maanden, liet Wilde Woorden in de zomer van 2020 als afgelast festival de performers via video's aan het woord vanuit het Westerpark. Sinds 2021 keert het evenement daar elk jaar terug als plaats van verbinding en vrijheid.

Wilde Woorden is een podium waar ervaringen gedeeld worden en ervaring wordt opgedaan. Naast spoken word artiesten programmeren we ook romanschrijvers, dichters, rappers, theatermakers en een enkele muzikant.

Wat wij doen
Op dit moment organiseert Stichting De Verteller op drie vaste locaties evenementen onder de titel Wilde Woorden, maar worden we ook regelmatig gevraagd om te programmeren op andere festivals.

Wilde Woorden in het Westerpark

Amsterdamse woordkunstenaars en podia komen hier samen om verhalen en gedichten te delen, Wilde Woorden in het Westerpark vindt elk jaar aan het begin van de zomer plaats.

Wilde Woorden in het Erasmuspark

Het is inzoomen en uitlichten in het Erasmuspark. Elk jaar staat één specifiek thema centraal in het werk en de voordrachten van de dichters en spoken word artiesten die hier zijn geprogrammeerd.

Wilde Woorden
in het Concertgebouw

Kunst in harmonie. Drie woordkunstenaars worden elk gekoppeld aan een andere muzikant. Samen creëren ze tijdens deze avond een showcase waarin muziek en woord samenkomen.

Wilde Woorden op jouw festival?